יום שני, 25 בינואר 2016

ילדים וגירושין




תהליך גירושין הוא אחד התהליכים האמוציונאליים המשמעותיים ביותר המשפיעים על היכולת התפקודית
של בני הזוג, אך לא רק זה אם ישנם ילדים גם בתמונה המשפחתית המצב הופך למורכב הרבה יותר שדורש התערבות מקצועית בכדי מעט להקל על הנוגעים בדבר. ילדים לא רוצים שההורים שלהם ייפרדו הם חשים שהקרקע נשמטת להם מתחתיהם ואינם יודעים על מי להישען , אך לא תמיד יש אופציה אחרת ולעיתים ההפרדה יכולה לעשות דברים חיובים למרות שבעתיד הקרוב זה לא נראה בעיני הילדים.

להיפרד בצורה יפה

תמיד פרידות הן קשות ובעיקר שמדובר במשפחה ובילדים שהם מאד קרובים. לכן כאשר כבר התקבלה ההחלטה על גירושין יש לעשות זאת ברגישות בעיקר עבור הילדים כדי שיידעו שזה לא באשמתם והם אינם צריכים להרגיש רע שההורים נפרדים. אם מדובר על ילדים יחסית גדולים שכבר יודעים לדבר ולהבין את מהות המצב חשוב להסביר את המצב שנוצר והעדפה פה לחיות עם בן או בת הזוג "בכוח" היא לא נמצאת על הפרק וגם היחסים לא יהיו שלווים ונינוחים בבית ולכן זוהי האפשרות היחידה שהכי טובה לשני הצדדים.

האם תהליך הגירושין משפיע על הילדים

כל תהליך הגירושין הוא מצב רגשי מאוד טעון ויש מתח בין בני הזוג אבל כאשר הדברים נעשים על מי מנוחות ולא ברוגז או כעס אז תהליך הגירושין הוא יחסית יותר קל, דבר נוסף וזה תלוי כיצד הייתה ההתנהגות בבית בזמן שבני הזוג היו נוכחים אם היו צעקות, מריבות, או שלא דיברו אחד ע השני והיחסים היו קרירים. מכל צד כזה או אחר הילדים סופגים מעט מן האמוציות הללו וישנה השפעה מסוימת על מצבם הנפשי של הילדים לכן חשוב מאד לדבר לפרוק ולהסביר לילדים על המצב הנוכחי שקיים.

גישור לגירושין עם המומחים

לפני שמחליטים להיפרד סופית ניתן למצוא אולי אופציות נוספות וזה ע"י גישור לגירושין בעזרת מגשר ניתן למצוא נקודות זהות בין בני הזוג ולנסות למצוא את דרך הישר, אז אם אתם נמצאים במשבר על סף גירושין ורוצים בכל זאת לנסות להציל את האהבה בנכם תוכלו לפנות אל גישור גירושין מקצועי ותומך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה