יום רביעי, 20 במאי 2015

איך לשיר יפה בערב שירה בציבור טיפים שימושיים

אם הגעתם לכאן אנו מניחים כי הוזמנתם אל ערב שירה בציבור ואתם מבקשים לרענן מעט את מיתרי הקול ואת כישורי השירה שלכם. ראשית, חשוב להדגיש כי ערבי שירה בציבור אינם מיועדים רק לבעלי כישורי שירה וזמרים מקצועיים, מדובר בערבי שירה לחובבנים המיועדים בעיקר להנאה, אין כול חובה להציג כישורי שירה ושמיעה מוזיקלית. אך בעבור אלו המבקשים בכל זאת לשפר את יכולות השירה שלהם אספנו כאן כמה טיפים שימושיים שיעזרו לכם לשיר טוב יותר.

טיפ מספר 1 – היו רגועים!
השירה תהיה הרבה יותר טבעית ונעימה כאשר אתם נינוחים ורגועים. אם המעמד מלחיץ אתכם כדאי להתחיל בשירה חלושה ובאופן הדרגתי להגביר את קולכם. נסו לנשום כמה נשימות עמוקות, להביט סביב בחברים הקרובים, ליהנות מכוס יין ולהקשיב לצלילי המוזיקה המזמינים אתכם לשיר וליהנות מהערב.

טיפ מספר 2 – ישיבה זקופה
אנו נשמעים הרבה יותר טוב כאשר אנו שרים בעמידה או ישיבה זקופה, לא תראו זמרים שרים תוך שכיבה או ישיבה שפופה. כאשר אנו זקופים הקל משתחרר טוב יותר והצלילים נקיים וקלילים, ישיבה שפופה תחסום את קנה הנשימה ותגביל את תנועת הסרעפת. שירה בציבור היא פעילות למטרת הנאה, כדאי לזכור זאת! איש אינו מצפה מכם להיות זמרים מקצועיים או לשיר סולו באופן מקצועי.

טיפ מספר 3 – רעננו את הקול
אם השתתפתם בעבר בשיעורי פיתוח קול זה הזמן לחזור ולתרגל את התנועות והתרגילים הקוליים. הכנה מוקדמת של מיתרי הקול תאפשר תנועה קלה יותר, הקול ינוע בקלילות לאורך מיתרי הקול.

טיפ מספר 4 – מעבר נכון בין משקלים
שימו לב להנחיה של מפעילת האירוע, אפשרו לה להוביל אתכם אל הסולמות הנכונים והמשקלים המתאימים. יהיו רגעים בהם תתבקשו לשיר במשקלים נמוכים מול אחרים בהם יהיו משקלים גבוהים. עליכם להכיר את היכולות שלכם ולהשתתף בשירה בהתאם. נציין כי שירה בציבור כוללת לרוב שירים פשוטים לשירה אשר אינם דורשים כישורים קוליים גבוהים.

טיפ מספר 5 – תזכרו ליהנות!

המטרה לשמה התכנסנו היא הנאה, שירה היא פעילות חברתית מהנה, אל תשכחו זאת! זה הזמן להשתחרר, לצחוק, לחייך ולשיר מכל הלב עם החברים. 

חפשו אותה בפייסבוק> https://www.facebook.com/revitaltaltal?ref=hl <



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה